Ondertussen op de Huishoudschool Online 2.0

RSS Error: A feed could not be found at `https://huishoudschool.online/`; the status code is `200` and content-type is `text/html; charset=UTF-8`

Veelgestelde vragen beantwoord

Bijna dagelijks ontvang ik vragen in mijn mailbox over allerlei onderwerpen die voorbij komen op Firma Huishouden. 

Hier vind je de antwoorden op de meest gestelde.
Wellicht zit jouw vraag er ook tussen.
Klik op de categorie, zoek je vraag en vind de oplossing.

De állermeest gestelde vraag is:

Ik heb me ingeschreven, maar niets ontvangen, hoe kan dit?

Hoewel ik met alle plezier uitzoek wat er aan de hand is, weet ik het antwoord al van te voren:

De inschrijving is niet bevestigd of de mail zit in de spambox. CHECK DEZE ALTIJD EERST AUB!

Zoek je informatie over een onderwerp, dan kun je het zoekvenster hierboven gebruiken.
Typ je zoekwoord en alle artikelen met dit thema verschijnen.

Huishoudschema vragen

Waar vind ik het nieuwste huishoudschema

Alle huishoudschema’s vind je in de Huishoudschool. Via het zij-menu zie je ‘Huishoudschema’s‘ staan (bovenaan). LET OP: op een mobiel apparaat verschijnt dit menu nadat je op de drie streepjes hebt geklikt. De huishoudschema’s zijn gratis te downloaden.

Ik kan het huishoudschema niet vinden. Wil je me die sturen?

Nee. Daar kunnen we echt niet aan beginnen. Er zijn duizenden vrouwen (en mannen) die het huishoudschema volgen en bovendien is hij niet moeilijk te vinden.

Hoe werkt het huishoudschema?

De complete uitleg, en hoe je het huishouden (uiteindelijk) kunt doen in een uur per dag, kun je hier downloaden.

Het huishoudschema is niet te lezen na het printen, hoe kan dit?

Wanneer je het huishoudschema wilt printen moet je rekening houden met de instellingen van de printer.
Het is een A4 formaat en deze moet liggend worden geprint.

Als je vanaf een mobiel apparaat download, dat geldt voor alle downloads, opent hij dit in een ‘viewer’. Dit wil zeggen dat je het kunt bekijken, lezen. Om te printen moet je het document eerst nogmaals downloaden en bij het printen eerst de instellingen wijzigen.

Wil je eenvoudiger het huishoudschema downloaden en printen, doe het dan via een laptop of een pc.

Huishoudschool vragen

Hoe kan ik zoeken op de Huishoudschool?

Klik op het zoekpictogram rechtsboven op de site. Een zoekvak verschijnt direct in de koptekst. Voer in wat je zoekt en druk op Enter.

De zoekopdracht doorzoekt de hele HUISHOUDSCHOOL in één keer, inclusief alle inhoud en de hele community. Je kunt op die manier dus heel gemakkelijk vinden wat je zoekt.

Waar kan ik vragen stellen en hulp krijgen?

Huishoudschool leden hebben verschillende opties om hulp te krijgen wanneer je die nodig hebt.

  • Vraag binnen de HHS community (het Dashboard). Elke vraag is toegestaan. Dit is een geweldige optie als je naast die van Helga en Iris, ook reacties wilt ontvangen van andere leden.
  • Dien een verzoek in via de Help Hotline. Dit is een exclusieve optie voor PRO-leden om directe, persoonlijke, 1-op-1 antwoorden en feedback van Helga te krijgen over je huishouden. Hiermee wordt je vraag of verzoek persoonlijk door Helga beantwoord in onze volgende live Q & A-sessie en vervolgens weergegeven in het Live Klaslokaal om terug te kijken. Je hoeft dus niet eens zelf bij de live-oproep te zijn om een antwoord te krijgen, omdat het op de opname staat.

Je kunt ook op elk moment contact opnemen met Leden Support voor vragen over je abonnement.

Al deze opties zijn beschikbaar in het bovenste menu van het hele HHS-platform.

Hoe volg ik mijn voortgang op een cursus?

In alle cursussen is een volledige voortgangsregistratie ingebouwd. Terwijl je door een cursus gaat en vorderingen maakt, markeer je de lessen als voltooid met de button onderaan.

Als je op die knop klikt, wordt de les als voltooid gemarkeerd. Het zal dat deel van de cursus van je lijst schrappen in de cursusnavigatie en je automatisch naar de volgende les in de cursus brengen.

Je algehele voortgang op elke cursus wordt weergegeven in de cursuslijst, op de homepages van de cursus en in de cursusnavigatie binnen elke cursus.

Kan ik 1-op-1 coaching krijgen?

Als (gratis) lid van de Huishoudschool kun je één-op-één coaching aanvragen. Hoe dit werkt lees je hier.

Hoe vaak komt er nieuw aanbod in de Huishoudschool?

Meestal brengen we elke maand nieuw cursusmateriaal uit en een nieuw e-book. Binnenkort zullen er ook workshops voor abonnees komen, maar daar zijn we nog mee bezig.

Waarom zijn sommige termen in het Engels?

We werken met Engels-talige programma’s die nog vertaald moeten worden. Hier zijn we nog mee bezig. Sommige Engelse termen zullen echter blijven, aangezien het programma de vertaling niet toelaat en/of deze soms niet of moeilijk vertaalbaar zijn.

Inlog vragen

Ik kan meer inloggen?

Firma Huishouden heeft recent vele wijzigingen aangebracht. Zo is de Huishoudschool 2.0 een nieuw onderdeel. Hier vind je veel onderdelen terug, waaronder de huishoudschema’s.

Om toegang tot de Huishoudschool te krijgen kun je gratis een account aanmaken door op Create an Account te klikken.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Moet ik een nieuw account aanmaken?

Nee. Het inlogscherm biedt de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord op te vragen en/of aan te maken.

Ik had een account, maar die werkt niet meer. Wat nu?

De oude accounts werken inderdaad niet meer na de veranderingen op Firma Huishouden. Je kunt nu gratis en vrijblijvend een nieuw account aanmaken.

Nieuwsbrief vragen

Welke nieuwsbrieven zijn er?

Lees hier uit welke nieuwsbrieven je kunt kiezen, waar ze over gaan en wanneer ze worden verzonden.

Ik wil graag op de hoogte blijven van Firma Huishouden. Waar kan ik me inschrijven voor de nieuwsbrief?

Ik heb me geabonneerd maar ontvang geen nieuwsbrieven, hoe kan dit?

Allereerst moet je je inschrijving bevestigen door op een link in de bevestigingsmail te klikken, die je meteen na het inschrijven ontvangt. Doe je dit niet, dan ontvang je geen nieuwsbrieven. Kun je deze niet vinden in je inbox, dan is het waarschijnlijk terecht gekomen in je spambox. Check deze. 

LET OP: Zet de mail terug in je inbox en vink het aan als ‘geen spam’ zodat volgende mail in je inbox terecht komt.

Is er een nieuwsbrief in je spambox terecht gekomen, zet deze dan terug naar je inbox en laat je spamfilter weten dat het geen ongewenste mail is, door de afzender op veilig te zetten.

Ontvang je helemaal niets dan houdt waarschijnlijk het spamfilter van je provider de mail tegen en kun je daar de instellingen wijzigen, of contact opnemen met je provider.
Het kan ook dat je bij de inschrijving je e-mailadres verkeerd hebt gespeld. Probeer dan nogmaals in te schrijven. De bevestigingsmail wordt automatisch en gegarandeerd verstuurd.

De nieuwsbrieven verdwijnen in mijn spambox en deze heb ik leeggemaakt. Kun je mij een nieuwe sturen?

Nee. Als ik al individuele nieuwsbrieven kon versturen, dan zou deze wederom in je spambox verdwijnen. Wat je moet doen is de nieuwsbrief terugzetten in je inbox en aangeven dat dit geen spam is. Daarna zullen de nieuwsbrieven gewoon in je inbox verschijnen.