FAQ

Veelgestelde vragen beantwoord

Dagelijks ontvang ik veel vragen in mijn mailbox over alle onderwerpen die voorbij komen op Firma Huishouden. 
Daarom heb ik de meest gestelde vragen hier al voor je beantwoord, zodat je meteen verder kunt.

De állermeest gestelde vraag is:

Ik heb me ingeschreven, maar niets ontvangen, hoe kan dit?

Hoewel ik met alle plezier uitzoek wat er aan de hand is, weet ik het antwoord al van te voren:

De inschrijving is niet bevestigd of de mail zit in de spambox. CHECK DEZE ALTIJD EERST AUB!

Informatie zoeken

Zoek je informatie over een onderwerp, dan kun je het zoekvenster hierboven gebruiken.
Typ je zoekwoord en alle artikelen met dit thema verschijnen.

Algemene vragen

Klik op het zoekpictogram rechtsboven op de site (het loepje). Er verschijnt een zoekvak. Typ hier het onderwerp of het zoekwoord in en druk op Enter. De zoekfunctie doorzoekt de hele website.

Leden hebben verschillende opties om hulp te vragen:

  • Allereerst kun je checken of je vraag op deze pagina al is beantwoord. Als dit niet het geval is, dan kun je ..
  • Je vraag posten op de Nieuwsfeed. Elke vraag is toegestaan. Ook andere leden kunnen je vraag beantwoorden.
  • Dien een vraag in via Leden Support. Je krijgt dan antwoord van ons.
  • PRO leden kunnen vragen stellen of hulp vragen via de PRO helpdesk.

In alle cursussen is een volledige voortgangsregistratie ingebouwd. Terwijl je door een cursus gaat en vorderingen maakt, markeer je de lessen als voltooid met de button onderaan.

Als je op die knop klikt, wordt de les als voltooid gemarkeerd. Het zal dat deel van de cursus van je lijst schrappen in de cursusnavigatie en je automatisch naar de volgende les in de cursus brengen.

Je algehele voortgang op elke cursus wordt weergegeven in de cursuslijst, op de homepages van de cursus en in de cursusnavigatie binnen elke cursus.

We werken met Engels-talige programma’s die nog vertaald moeten worden. Hier zijn we nog mee bezig. Sommige Engelse termen zullen echter blijven, aangezien het programma de vertaling niet toelaat en/of deze soms niet of moeilijk vertaalbaar zijn.

Huishoudschema vragen

Om huishoudschema’s te downloaden moet je ingelogd zijn. Heb je geen inloggegevens? Schrijf je dan gratis in via Sign up, rechtsboven in de menubalk (laptop en pc) of via het menu onder de horizontale streepjes (mobiele apparaten).

Alle huishoudschema’s vind je in het ‘zij-menu’ onder Huishoudschema’s. Het zij-menu is het menu dat opent wanneer je ingelogd bent. Het verschijnt aan de linkerkant op een laptop of pc, en onder de streepjes bovenaan op een mobiel apparaat. De huishoudschema’s zijn gratis te downloaden.

Nee. Daar kunnen we echt niet aan beginnen. Er zijn duizenden vrouwen (en mannen) die het huishoudschema volgen en bovendien is hij niet moeilijk te vinden.

De complete uitleg, en hoe je het huishouden (uiteindelijk) kunt doen in een uur per dag, kun je hier downloaden.

Wanneer je het huishoudschema wilt printen moet je rekening houden met de instellingen van de printer.
Het is een A4 formaat en deze moet liggend worden geprint.

Als je vanaf een mobiel apparaat download, dat geldt voor alle downloads, opent hij dit in een ‘viewer’. Dit wil zeggen dat je het kunt bekijken, lezen. Om te printen moet je het document eerst nogmaals downloaden en bij het printen eerst de instellingen wijzigen.

Wil je eenvoudiger het huishoudschema downloaden en printen, doe het dan via een laptop of een pc.

Lidmaatschap vragen

Als je je alleen registreert, en daarmee dus gratis lid bent, heb je beperkt toegang op Firma Huishouden.

Als je kiest om PRO lid te worden krijg je toegang tot alle functies en tools die we bieden. Wil je meer informatie, lees dan hier.

Als je je niet inschrijft, dus geen lid wordt, op Firma Huishouden, kun je alle artikelen in ons blog en alle columns gewoon lezen. Je kunt uiteraard ook shoppen in de Firma Huishouden winkel.

Als je je inschrijft en daarmee een account aanmaakt, krijg je toegang tot ons platform. Je kunt deelnemen aan groepen, discussies en vragen stellen. Je krijgt toegang tot bepaalde tools en printables die je kunnen helpen bij je huishouden.

Zodra je je inschrijft verschijnt er een extra (groen) menu met al deze tools.

Open bovenaan je accountmenu door op je naam te klikken. Vanuit dat menu heb je toegang tot alle secties van je account, inclusief de mogelijkheid om je profiel te bewerken, je cursussen te bekijken, toegang te krijgen tot je lidmaatschapsgegevens en de status van je account te bekijken.

In bepaalde gevallen kunnen we je betalingen tijdelijk onderbreken. Dit wordt voornamelijk alleen gebruikt in tijdelijke gevallen waarin je je verlenging mogelijk enkele dagen moet uitstellen. Als je een pauze wilt aanvragen, moet je contact opnemen via de PRO helpdesk. Je moet ons ook laten weten op welke dag je de facturering automatisch wilt hervatten. We zullen je account niet onderbreken zonder een specifieke datum te noemen, omdat dat niet het doel is van pauzeren. Anders moet je annuleren.

Wij bieden geen proeflidmaatschap aan, maar dat is niet echt een probleem, aangezien je op elk moment kunt opzeggen.

Nee, je zit nergens aan vast. We sluiten geen contract met je af.

Je kunt op elk moment en heel simpel annuleren, door je lidmaatschap te wijzigen.
Jij hebt de controle!

Als je een PRO lidmaatschap hebt met volledige toegang, kun je op elk moment verzoeken om je abonnement te annuleren. Ik zou het natuurlijk erg jammer vinden om je te zien gaan.

Nadat je je verzoek hebt ingediend zullen we je verzoek binnen 24 uur tijdens werkdagen verwerken. Als je in het weekend een annuleringsverzoek indient, moet je wachten tot de volgende week. Als je automatisch wordt gefactureerd nadat je een verzoek hebt ingediend en voordat we het kunnen verwerken, zullen we de kosten terugbetalen.

Wanneer je je PRO-lidmaatschap opzegt, wordt je account gedowngraded naar het standaard lidmaatschap. Je behoudt toegang tot alle bronnen die beschikbaar zijn voor een gratis account … en tot alle cursussen die je afzonderlijk hebt gekocht, voordat je PRO lid werd.

LET OP: Alle cursussen die je bent gestart binnen het PRO-lidmaatschap, zullen na annulering niet meer toegankelijk zijn.

Je account en profiel in ons netwerk blijven intact en je kunt deze blijven gebruiken. Als je je volledige PRO-lidmaatschap ooit opnieuw wilt activeren, kun je dit op elk moment doen tegen het op dat moment geldende tarief.

Inlog vragen

Firma Huishouden heeft recent vele wijzigingen aangebracht. Het kan daarom zijn dat je inloggegevens ‘oud’ zijn. Schrijf je daarom opnieuw in (Sign up).

Nee. Het inlogscherm biedt de mogelijkheid om een nieuw wachtwoord op te vragen en aan te maken.

Shop vragen

Digitale producten worden meteen na betaling geleverd, als link in je bestelbevestiging.
Wanneer het digitale product niet als link wordt weergegeven, dus niet aanklikbaar is, dan is de betaling nog niet ontvangen en/of verwerkt.

Fysieke producten worden eenmaal per week verzonden. De levertijd is dan ook standaard: Maximaal 7 werkdagen.
Deze levertijd wordt vermeld bij de producten waarvoor dit geldt.

Betalingen via iDeal worden meteen verwerkt door het systeem. Betalingen via andere betaalsystemen kunnen wat langer duren. Zodra wij een betaling ontvangen wordt deze verwerkt in de betreffende bestelling. Hiervan ontvang je een e-mail.

Wanneer je producten koopt uit de shop van Firma Huishouden kun je een account aanmaken, zodat je voor een volgende keer niet al je gegevens nogmaals hoeft in te vullen.

Tevens kun je met je shop account al de bestellingen en producten die je al eens hebt aangeschaft terugzien, en zelfs nogmaals downloaden.

Nieuwsbrief vragen

Allereerst moet je je inschrijving bevestigen door op een link in de bevestigingsmail te klikken, die je meteen na het inschrijven ontvangt. Doe je dit niet, dan ontvang je geen nieuwsbrieven. Kun je deze niet vinden in je inbox, dan is het waarschijnlijk terecht gekomen in je spambox. Check deze. 

Is er een nieuwsbrief in je spambox terecht gekomen, zet deze dan terug naar je inbox en laat je spamfilter weten dat het geen ongewenste mail is, door de afzender op veilig te zetten.

Ontvang je helemaal niets dan houdt waarschijnlijk het spamfilter van je provider de mail tegen en kun je daar de instellingen wijzigen, of contact opnemen met je provider.
Het kan ook dat je bij de inschrijving je e-mailadres verkeerd hebt gespeld. Probeer dan nogmaals in te schrijven. De bevestigingsmail wordt automatisch en gegarandeerd verstuurd.

Nee. Als ik al individuele nieuwsbrieven kon versturen, dan zou deze wederom in je spambox verdwijnen. Wat je moet doen is de nieuwsbrief terugzetten in je inbox en aangeven dat dit geen spam is. Daarna zullen de nieuwsbrieven gewoon in je inbox verschijnen.